Friday, August 22, 2014

Sengångare och Redbull i Budapest

Jag är lika förvirrad som packningen ligger utspridd på sängen i Grandios coolaste rum. Jag ser ner på golvet, en upplåst kondom och alldeles för bara bakdelar på gästernas iphones. Fyrverkerier fick mig att vakna till, dom är storslagna. Med en utsikt som slår Mosebacke på nyår med hästlängder står vi vid den där floden som mynnar genom staden. Det här är med som kinesiskt nyår i ett östeuropeiskt land, slottet där borta på kullen är upplyst och ser ut som det i början av Disneyfilmer. Vi firar sankt iva(rsch-någontin) dagen med det billigaste vinet vi kunde hitta. Cirka 12 kronor flaskan, och ett par öl för 4 kronor per liter. Vi sparar tekniskt pengar på att vara i Ungern. Glatt vaknar man upp nästa dag till Skrillex och äter Kalles kaviar jag tagit med mig. Ingen hit bland andra resenärer - En väldigt svensk smak helt enkelt. Fortsatt glada springer vi till butiken, klockan är definitivt alkohol igen. Vi står inne på vad Budapest är känt för, verkar det som, dom varma källorna, och den där helvetes kyliga källan på 19 grader som den där Mälaren hemma i Stockholm. Jag somnade i the steam room och hade veckans bästa sömn och det var den perfekta förfesten, avslappnade kommer vi tillbaka till  ett fullt hostel, bokstavligen är vi i en helt annan sinnesstämning än resten. Det tar sig snabbt efter 2 kronors öl, punsch och vodka. Jag vet att du läser min blogg mamma. Väl på båten som tar oss under broar och en väl upplyst parlamentbyggnad delas champagnen ut, en drink och dom där ölen som ligger i fickan slinker ned lika lätt som den Redbull som gjorde absolut ingen skillnad. Ser ner på den uppblåsta kondomen som just spruckit. Dags för att klappa på sengångare, jag tror att vi är i ungefär samma sinnesstämning. 

No comments:

Post a Comment