Tuesday, December 3, 2013

EBA och KFC

En beige klump, är precis vad det är. Sen stoppar du handen i den och förstör den runda bollen. Du doppar delen i en sås som ligger i en svart påse, kanske är det melon soup eller kanske är det vegetable soup. Båda badar i chili. Idag var det melon soup. Inte vattenmelon, inte honungsmelon. En gigantisk vit melon.































Jag petar ned mina fingrar i Den runda beiga bollen, i Nigeria heter det Eba, och doppar den i såsen. Det är inget tuggmotstånd och innan jag vet ordet av det har hela klumpen slunkit ned i halsen. Som på ett bananskal, eller en rutschkana efter att regnet föll. Till skillnad från från den där köttbiten jag provade, den tuggade jag i tre och en halv minut innan jag kunde svälja. Riktigt bra för matsmältningen, riktigt jävla jobbigt för dig med dåligt tålamod. 

KFC däremot, där blev det after work. Se bara själva hur vilda vi är. 





No comments:

Post a Comment