Saturday, November 2, 2013

05.30

Jag la mig på en bänk, blåste liv i min nackkudde, åt en power bar och drack min vätskeersättning och somnade. Hade sovit i hela 15 minuter när den där flickan på bänken bredvid tyckte att det skulle vara roligt att banka på bänkarna där folk sov. Det tyckte inte vi andra. Jag valde trots det att agera moget, jag skrek på henne och hennes föräldrar, slog kaffet ur pappans händer och tog argsint min väska och gick min väg.

Då på jakt efter ett eluttag, det finns hela 4 kontaktuttag varav 3 stycken fungerar. Den tredje lät den snälla mannen mig låna. Han och jag hade ett långt, trevligt samtal när vi satt där på golvet intill eluttaget. Han är från Turkiet, jobbade för EU och fick resa gratis i princip varannan vecka runt i Europa. Han hade till och med pluggat i Lund, och här i Istanbul. Han la upp en hel dagsplan för mig i Istanbul som jag nu tänkte åka iväg för att fullfölja. Dagen börjar med att ta den lokala bussen för 1 euro från flygplatsen till Taksim, the main square. Bussen kan ta allt från 30 minuter till 60 minuter, eller mer. Beroende på trafik.

05.30 avgår 96T till Taksim, det är om 30 minuter.
Dubbel espresso, power nap, power bar, vätskeersättning, tandborstning och toalettbesök.

Peace and Love, uppdaterar om ett par timmar.


Den snälle mannens resplan ---->>>


No comments:

Post a Comment