Tuesday, November 19, 2013

Hur tid kan uppfattas

Ni vet det är med Stockholm? Om tunnelbanan är sen två minuter, då blir jag jävligt förbannad. Man får helt enkelt en dålig start på dagen. Jag är inte så längre, nu blir jag bara irriterad. Nigeriansk tid kan variera från att komma i tid, till att komma någon timme senare. Jag väntar. Jag väntar igen, sen väntar jag lite till. Sen kommer han. Mr. Fatai skulle ha hämtat upp mig för en timme sedan. Nej vänta lite nu, jag tar tillbaka de där. Jag skulle ha varit i Osogbo som ligger cirka 5 timmar från Lagos med bil över ett dygn. Det blev till fyra dagar. Som nu har blivit till en vecka. Mina 15 kronor resulterade i att jag fått långa lite pengar och för första gången prutat ned hotellpriset. Känner mig ändå ganska nöjd nu när jag fått i mig lite mat (igår åt jag några skivor bröd och bönor), jag har också äntligen fått tvätta och jag harr fått duscha. Därför ångrar jag mig, du kan antingen bli tillsagd att vara på en plats ett dygn, men det behöver inte betyda att det är ett dygn, det kan också betyda en vecka.


No comments:

Post a Comment