Wednesday, November 6, 2013

Ett av allt

Jag tar en stol, en ipod, en banan och 1,5 liter vatten och sätter mig under den sol som gör att fläkten inne på kontoret kämpar som den gör. Det är lunch, jag är den ända som går ut i den gassande värmen för att äta. Att sitta där innebär att man måste dricka mycket vatten, ca 1,5 liter/ halvtimme, och det innebär att man måste kissa väldigt ofta. Hur mycket jag än kissar tyckts trycket på min blåsa aldrig minska.

Det är en annan sida av Nigeria som låter mig kika in genom sin dörrspringa idag. På kontoret känner jag av den svaga blåsten från fläkten som tappart kämpar med att göra luften inne på kontoret mindre varmt. Bläddrar igenom filerna och skriver rapporterna. Rapporterna om barnet som är HIV - positiva och övergivits vid sidan av en bil, eller om barnet som hade en för ung mamma, eller om barnet som ingen vet var hen kom ifrån.


No comments:

Post a Comment