Friday, November 29, 2013

Tips och sjukdom

Killen kommer ju dö! Varför saktar han inte ned för? Snubben hänger ju på bilen. Okej, jag kanske överdriver lite, et är omöjligt att dö in den här trafiken för snabbt går det ju inte. Allvarligt skadad kanske. Precis som i Indien där folk slänger sig på bussar i farten hänger personer hej vilt utmed dem lokala taxibilarna. Just nu orkar jag inte riktigt lägga energi på det dock. För det här med maten kan vara lite knepig ibland, och jag känner hur magen vrider och vänder där nere. Inte riktigt på topp efter den där middagen. Ris med grönsaker och strimlat kött. Kvällen tog en vändning från trevlig till rätt jobbig. Jag känner mig rött och funderar på om det kan ha något med dagnes dåliga intag av vatten? Tar fram en flaska och blandar med vätskeersättning, sväljer två imodium och stoppar in tempen i munnen. Flashbacks till barndomen! Det är ganska roligt att ta temp, ni borde testa. Den lilla pinnen börjar tjuta och skrika för att påminna mig att ”ta ut mig härifrån och kolla på skärmen, jag vet din temperatur nu!” Den visar 35, 9? Förlåt men vad betyder det?

När jag vaknar fryser och svettas jag, ni vet den där konstiga blandningen. Jag vet varken ut eller in, eller om täcket ska på eller av. Jobbig situation tänker jag, och sikar iväg ett SMS till Aino att jag inte kommer till jobbet idag. Elen går igen, och rummets temperatur stiger hastigt. Jag läser en bok, jag läser en dålig bok som jag slukar på fyra timmar. Fortfarande feber och inte ett dugg klokare efter den där dåliga boken. I morgon ska vi se efter ifall jag drabbats av malaria, tvivlar på det. Men jaja okej, jag går väl till doktorn då. 

---
Tips, om ni drabbas av turistdiarré eller magsjuka på resan drick vätskeersättning och ta två imodium, upphör det inte fortsätter ni en kur med imodium).

No comments:

Post a Comment