Tuesday, November 5, 2013

Flyget till Lagos

Plötsligt släcktes ett helt område ned och lämnade ett tomt svart hål bland de andra fullt fungerande husen runtomkring. Synen från flygplanet var enastående, tänk er Stockholm från flygplanet. Stockholm skulle i förhållande till Lagos vara den delen av staden som drabbades av det tillfälliga strömavbrottet. 

Den mycket trevliga och stillsamma resan tog plötsligt vändning när jag upptäcker att flygbolaget skrivit fel ankomsttid och angett den turkiska tiden istället för den lokala vilket innebar att min skjuts inte skulle vara där förens 1 timme senare. Dramatik och så vidare, vi löste det. 

När jag först klev ut ur flygplanet slogs jag av den varma, fuktiga kvällen och jag gick trivsamt och småpratade vidare med mina nya nigerianska flygplans kamrater. Och så klart mannen som jag under hela resan misstänkte skulle ha flörtat med mig, bjöd ut mig på drink tisdag kväll i Lagos när han kommer tillbaka från Abuja. Väldigt fascinerande arbete inom något med presentationer där han reser nästa varje dag. Han kan dock inte ha uppfattat min ålder, men jag tänker inte höra av mig. 

Efter 45 minuet hade jag passerat alla passkontroller, bagekontrollen, visa och gulafebern kontrollen och ser glatt Mr. Samuel - chuffören vinka. Vi hälsar, går till bilen och har en helt underbart trevlig resa där vi talar om allt. Jag ska få testa nigeriansk mat, få min allra första körlektion - och den ska hållas i Lagos, och sen till exempel åka den kommunala bussen (som såg att att falla ihop vilken sekund som helst).

No comments:

Post a Comment