Saturday, November 2, 2013

Flygplatsen i Istanbul


Hur hittar jag ut härifrån? Vandrade runt i cirklar och blev skickad åt olika håll i cirka 30 minuter innan jag tillslut hittade utgången, mannen vid tredje informationsdisken såg att jag var trött och när jag tagit ett par steg därifrån ropade han tillbaka mig och frågar mig ”would you like to have the last of my chocolate?” och jag svarar ”Yes please” Ler, bugar och bockar och går glatt iväg med chokladen. Väl nere vid utgången stannar jag får att skriva ett inlägg här på bloggen. Och en flicka i 14 års ålderns, kanske, kommer fram till mig med väldigt vag engelska och frågar hur man gör för att komma in på internet och jag hjälper henne, och sedan blir vi vänner på Facebook. 

Nu ska jag ta bussen in till Istanbul och spendera natten och förmiddagen med att själv vandra omkring på vackra gator i en stad jag aldrig förut varit i. Kram på er! 


No comments:

Post a Comment