Saturday, November 2, 2013

Hur är egentligen läget på Arlanda?

Livet på Arlanda, hur är det egentligen? Rätt bra, tack! Nu har jag någon timme innan boarding till Istanbul, där jag ska tillbringa 17 fullkomligt värdelösa timmar innan jag åker vidare till Lagos, Nigeria.

För vissa kan Arlanda vara oerhört tråkigt och dyrt, obekvämt, stressigt, jobbigt, för andra otroligt intressant och alldeles alldeles underbart? För mig är det någonstans där emellan. Människorna är glada, dom ska antingen på semester, hämta den där släktingen som varit borta alldeles för länge eller kanske har dom kommit för att shoppa loss på duty free. Men mitt i stressen kan man skymta glimten och längtan i deras ögon, längtan efter att komma bort från vardagslivet, eller kanske till och med komma tillbaka till sitt normala liv?

Själv hamnade jag i en överdrivet lyxig hörna av flygplatsen, misstankarna om att jag råkat hamna på VIP- avdelningen börjar dyka fram. Än så länge har ingen sagt något, och jag njuter av min godispåse   i lugn och ro.

På återseende vänner! Vi ses i Turkiet i kväll.

EDIT: Mina favoritbyxor från Marocko gick nyss sönder, och jag har inget extra par. Hälsar en snart byxlös men snäppet visare Linnéa.Man ska alltid bära med sig extra byxor i handbagaget, inte bara tröjor, för dom gör inte så stor skillnad när det är byxor du behöver. Kram på er




HEY FRIENDS WHO DOES NOT SPEAK SWEDISH! Decided to write in Swedish, and if you would like to read it in english, then google translate it. I think i can manage to put a translate-button on my blog. Anyway, very briefly - heading off to Lagos, Nigeria now!

No comments:

Post a Comment