Tuesday, November 5, 2013

Quintessence

Ainos konsthandel är fylld av fina hantverk, kläder som möbler, böcker till kammar. Nigeriansk folkmusik hörs i bakgrunden och ljudet av sopkvastar hörs diskret i bakgrunden. Idag är det inte fullt lika varmt som igår, solen skyms av moln på himlen och termometern väger upp mot 29 grader. Jag har själv också sopat, hjälpt till med biljetter inför den foundrasing som kommer att hållas på lördag med cocktails och gott sällskap, en foundrasing för barnhemmet Euorobodo house. Jag har också fått utöva kreativitet, såsom att skissa på afrikanska klänningar i one- size. Det är nytt för mig. Allt är nytt för mig. Men till er alla som tror att Lagos inte är något värt att uppleva - där har ni fel. Nigeria är fyllt av varma människor, vacker kultur och en rik historia. Och jag har inte ens hunnit uppleva mycket av Nigeria än. Människor finns det gott om, cirka 18 miljoner i Lagos innerstad. 




No comments:

Post a Comment